Forum www.4wheels.fora.pl Strona Główna www.4wheels.fora.pl
Dla każdego fana motoryzacji


Smart ForFour

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.4wheels.fora.pl Strona Główna -> samochody miejskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Mały




Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

 PostWysłany: Śro 20:04, 09 Lip 2008    Temat postu: Smart ForFour Back to top

Smart już nie kojarzy się z 2-osobowym toczydełkiem. Model Forfour ma 5 drzwi i może przewozić aż 5 pasażerów.

Fot. Smart: Smart Forfour ma weso³e, dwukolorowe nadwozie wykonane z plastikowych paneli. Pojazd o d³ugo¶ci 375 cm i nie jest ju¿ taki ma³y, jak jego starsi bracia.

W segmencie aut małych (B) Smart Forfour wnosi świeży powiew, co najmniej zadowolenia, a może nawet radości. Ten nastrój wywołuje prosty zabieg powszechnie stosowany w latach 60. ubiegłego wieku - dwukolorowe nadwozie. Za Smartem oglądają się przechodnie, dlatego, że jest nieznany i ciekawy.



Cechy szczególne



Marka Smart należy do koncernu DaimlerChrysler, który opracował innowacyjny szkielet kabiny pasażerskiej, Fot. Smart: Silnik 1,3 l o mocy 95 KM okaza³ siê ¿wawy i do¶æ oszczêdny, chocia¿ nieco ha³a¶liwy i ma³o elastyczny. zapewniający wysoki poziom bezpieczeństwa. Do tego szkieletu są łączone kolorowe elementy nadwozia wykonane z plastikowych paneli. Również wnętrze pojazdu jest wielokolorowe, co może się podobać. Natomiast nie podoba się brak wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej i rząd klawiszowych przycisków, przyjaznych wyłącznie wprawnym palcom zawodowego pianisty. Amatorowi trudno trafić we właściwy. Wydaje się, że przy projektowaniu wnętrza mniej uwagi zwracano na ergonomię, a więcej na wyróżniającą się stylistykę. Smart ma za to dość przestronne wnętrze, również na tylnej kanapie. Można ją przesuwać wzdłuż nadwozia o 15 cm, regulując ilość miejsca na nogi kosztem wielkości bagażnika. Umieszczono w nim dojazdowe koło zapasowe, a i tak objętość przestrzeni bagażowej wynosi od 202 do 270 l – w zależności od położenia kanapy. Złożenie jej oparć zwiększa przestrzeń bagażową do 900 l. Można też złożyć oparcie. Cechą charakterystyczną Forfour jest również montowany seryjnie układ stabilizacji toru Fot. Smart: Tablica przyrz±dów jest oryginalna, tylko szkoda, ¿e nie ma wska¼nika temperatury cieczy ch³odz±cej, a z rzêdu przycisków trudno wybraæ ten w³a¶ciwy. jazdy ESP. To rzadkość w tej klasie pojazdów.



Silnik



Do napędu pojazdu oferuje się 3 silniki benzynowe konstrukcji Mitsubishi i 2 wysokoprężne – dzieło Mercedesa-Benza. Wybraliśmy silnik benzynowy o pojemności 1,3 l i mocy 95 KM, który wyposażony jest w układ zmiennych faz rozrządu. Być może dzięki niemu silnik zużywa stosunkowo niewiele paliwa - w mieście tylko 7,4 l/100 km. Ta jednostka napędowa umożliwia dość żwawe poruszanie się, ale pod warunkiem utrzymywania silnika w wysokim i dość wąskim zakresie obrotów. W mieście to dość uciążliwe, nawet jeśli przełączanie biegów jest bardzo precyzyjne. Na szczęście nie zawsze trzeba się spieszyć, ale jeśli ktoś musi, to prędkość 100 km/h może osiągnąć po 10,8 s.



Wrażenia z jazdy



Własności jezdne Smarta są całkiem dobre, za sprawą dość sztywnego zawieszenia, małego prześwitu i .... układu stabilizacji toru jazdy ESP montowanego seryjnie. I jest to bardzo mądre Fot. Smart: Baga¿nik ma objêto¶æ 202 – 270 l, w zale¿no¶ci od po³o¿enia tylnej kanapy. W razie potrzeby mo¿na j± z³o¿yæ. posunięcie, bowiem niezwykle prosta konstrukcja zawieszenia i płyta podłogowa wspólna z Mitsubishi Coltem mogłyby nie wytrzymać harców, co bardziej krewkich kierowców. W zawieszeniu przednim zamontowano kolumny McPhersona, a z tyłu wykorzystano belkę skrętną łączącą wahacze wzdłużne. Zła jakość nawierzchni naszych dróg obniża komfort podróżowania, ze względu na sztywne zawieszenie. Zwraca uwagę dość precyzyjny układ kierowniczy. Utrzymywanie silnika na wysokich obrotach powoduje wzrost hałasu, przy stałej prędkości 100 km/h jest on zbliżony do hałasu w konkurencyjnych samochodach.



Podsumowanie



Forfour to oryginalny pojazd roztaczający czar i urok. Te zalety bledną, gdy sprawdzimy cennik. Nie zawsze więc stosowanie wspólnych podzespołów powoduje obniżenie ceny auta. Smart jest jednym z droższych aut w tym segmencie, zapewne z powodu dość bogatego wyposażenia seryjnego i dążenia do zachowania elitarności marki. Radość z posiadania Smarta Forfour okrasza bowiem spore prawdopodobieństwo, że drugiego takiego auta nie spotkamy na parkingu przed sklepem spożywczym.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.4wheels.fora.pl Strona Główna -> samochody miejskie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach