Mały
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:03, 09 Lip 2008 Temat postu: Aprilia Tuono 1000 R |
|
|
Włochy - kraj pizzy, pięknych kobiet i superszybkich pojazdów. To właśnie tu w małej miejscowości Noale urodziła się Aprilia Tuono 1000 R. Szybka, ostra i z temperamentem - sprawdziliśmy co tak naprawdę potrafi...
Bella
Najnowsze wydanie Tuono jest po prostu... piękne! Tu nikt z redakcji nie miał wątpliwości. Wysoka jakość, dbałość o detale, piękne kształty i ten „głośny" image. Aprilia wygląda dynamicznie nawet wtedy, gdy stoi w miejscu! Nieco kontrowersyjna może wydawać się przednia mini owiewka, ale właśnie przez to, że jest inna i wcale nie brzydka to w ogólnym rozrachunku zaliczam ją „in plus". Z ciekawszych elementów stylistycznych warto wymienić polerowany, bananowy wahacz (specjalność Aprili), tylną lampę i kierunki oparte na technologii LED oraz przetłoczenia na ramie. Czadowo wygląda też umieszczony pod reflektorem amortyzator skrętu oraz złota pokrywa silnika - krótko: włoska szkoła stylizacji w najlepszym wydaniu.
Zajmując miejsce za sterami siadamy na połączeniu dwóch światów. Od pasa w dół czujemy się jak na motocyklu stricte sportowym, podkurczone i lekko przesunięte w tył nogi mają dzięki temu doskonały kontakt ze smukłą talią i zbiornikiem paliwa. Góra przyjmuje już bardziej cywilizowaną pozycje typową dla sprzętów typu naked. W końcu nic w tym dziwnego, gdyż Tuono powstała poprzez zmienienie kierownicy, owiewek i kilku detali w sportowym modelu RSV 1000.
Przed oczami feeria barw, a wszystko za sprawą złotej kierownicy i wielokolorowej regulacji przedniego zawieszenia. W czytelnie zaprojektowanym zestawie zegarów dominuje wyskalowany do 12.000 obr./min. obrotomierz. Tuż po nim w oczy rzuca się sporych rozmiarów ciekłokrystaliczny, posiadający multum funkcji wyświetlacz. Ustawić w nim możemy sobie wszystko co wymarzymy, a nawet więcej. Wspomnę tylko o regulacji flasha obrotów, podświetlenia, lap-timerze, miejscu do wpisania szczegółów regulacji zawieszeń i ciśnienia opon... brakuje chyba tylko „wężyka" czy „tetrisa", aby było czym się zająć na długich czerwonych światłach.
Aprilia jak każda znająca swoją wartość kobieta wymaga, abyś się do niej nieco dostosował. W tym przypadku objawia się to pozamienianymi miejscami przycisków kierunkowskazów i klaksonu oraz daleko odsuniętymi klamkami sprzęgła i hamulca. Sytuację ratuje nieco regulacja ich obydwu, ale będąc szczerym powiem, że ustawić sobie możemy je jedynie daleko, lub bardzo daleko. Ogólnie przyciski są nieco inaczej pomyślane i odbiegają od przyjętych standardów. Dla przykładu - wybór świateł krótkie/długie obsługujemy wciskając, a nie przełączając. To samo tyczy się awaryjnego odcięcia zapłonu. Oprócz tego przy lewej manetce miejsce dla siebie znalazły dwa dodatkowe kontrolery. Dzięki nim obsługujemy wszelkie funkcje komputera pokładowego, łącznie z licznikami przebiegu dziennego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|